maandag 3 januari 2011

“Bommenwerper” voor Pro Vercelli

(SU CORTESE CONCESSIONE
DELLA SOCIETA' F.C. PROVERCELLI)
Vlak voor de jaarwisseling maakte directeur-generaal Giancarlo Romairone in de lokale media de nieuwste aanwinst van Pro Vercelli bekend. “Bommenwerper” Simone Malatesta, 28 jaar jong en afkomstig van Parma, maakt de overstap naar het Silvio Piola Stadion na de eerste seizoenshelft uitgeleend te zijn geweest aan Carpi, huidig koploper in de Seconda Divisione B. Volgens Romairone is Malatesta een waardevolle voetballer en een buitengewoon goede kerel om erbij te hebben in de groep. De volgende video getuigt van het feit dat Malatesta voetballen en scoren kan: http://www.youtube.com/watch?v=NqBXEuWgoj0. Van zo'n doelpunt wordt de liefhebber in mij enthousiast.

De eerste spelersfoto van Malatesta in het shirt van Pro Vercelli (links) is even veelbelovend. We zien een Italiaanse sportman in de bloei van zijn leven. Er zit een goede kop op. Zijn korte donkere haar is goed gestyled, de wat ruigere stoppelbaard tekent het knappe gezicht met klassieke neus. Onder het perfect sluitende witte shirt is een afgetraind torso te zien. De armen hangen ontspannen onder zijn schouders, enigszins gespreid en met de ellebogen naar buiten gericht. Van onder zijn wenkbrauwen kijkt hij met donkerbruine ogen onverschokken schuin omhoog de verte in. Naar wat de toekomst ten positieve brengen zal. Het is een plaatje dat het in zich heeft klassieker te worden.

Op de website fcprovercelli.it gaf Malatesta het volgende commentaar op zijn transfer: “Ik ben blij dat ik hier ben, de club is ambitieus en heeft serieuze plannen. Directeur-generaal Giancarlo Romairone wilde mij eerder al naar Vercelli halen, zoals afgelopen juni, maar pas nu is de tijd rijp gebleken. Ondanks de topklassering doet het mij geen spijt om Carpi tussentijds te verlaten. Pro Vercelli doet het ook heel goed in de competitie en kan zich nog behoorlijk verbeteren. Bij Carpi waren bovendien wat strubbelingen ontstaan. Het was gewoon het juiste moment voor mij om van shirt te veranderen. Er was behoorlijk wat belangstelling van andere teams, maar ik wilde erg graag naar Pro Vercelli. Het team en de leiding gaven mij meteen een goed gevoel. Ik heb er geen moment over getwijfeld. Mijn jawoord was dus snel gegeven.”

De carrière van Malatesta bracht hem het afgelopen decennium langs vele clubs. Zo droeg hij het shirt van Modena (C1), Juventus (A), Maceratese (C2), Castelnuovo (C2), Valenzana (C2), Prato (C2), Biellese (C2), Carpenedelo (C2), Venezia (C1), Mantova (B) en Carpi (C2). Voor deze clubs scoorde hij 62 goals in 254 competitiewedstrijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten